Honza je studentem Gymnázia J. Š. Baara v Domažlicích. Už od mala si neustále kladl nějaké otázky. Nejdříve ho zajímala příroda, pak historie, letectví a před šesti lety se dostal k vesmíru. Ten ho naprosto pohltil. Pravidelně se účastní různých olympiád, v astronomické uspěl i v mezinárodních kolech. Ve spolupráci s Astronomickým ústavem AV ČR se věnuje výzkumu exoplanet. Hrozně ho baví i popularizace vědy. Hlavní náplní jeho práce je nyní projekt Zvaž vědu!, u jehož zrodu v roce 2023 stál a který nyní vede. Volný čas tráví nejraději cestováním, procházkami a jízdou na kole, prázdniny si nejvíce užije na chalupě s přáteli.
Matyáš je studentem maturitního ročníku Masarykova gymnázia v Plzni. Mezi jeho zájmy patří fyzika, informatika ale i spousty dalších. Věnuje se popularizaci vědy a techniky a spolupracuje s FAV a NTC Západočeské univerzity v Plzni.
Tereza je studentkou Gymnázia v Prachaticích a věnuje se vědě a výzkumu v oblasti biologie a chemie. V rámci programu Otevřená věda působila v Biologickém centru AV ČR a nyní pracuje na středoškolské odborné činnosti (SOČ) na Jihočeské univerzitě. Zúčastnila se odborných kurzů a letních škol. Je součástí organizačního týmu STEM_HUB a v rámci Expedice Mars absolvovala přípravnou simulaci i misi v Hydronautu.
Richard je studentem všeobecného Gymnázia Blansko. Je členem týmu LASAR, který v roce 2024 vyhrál mezinárodní Conrad Challenge a následně vypustil na oběžnou dráhu vlastní satelit. V týmu se věnuje PR a inženýrské větvi. Svoje nadšení do vesmíru se snaží předat i prostřednictvím popularizačních videí na YouTube kanále Vědecký Ferin. Po střední míří do oboru v oblasti astronomie nebo kosmických technologií.
Monika je studentka Gymnázia Matyáše Lercha v Brně. Zajímá se především o biologii, chemii a vesmír. Účastnila se projektů Expedice Mars a Talentové akademie, pracuje na SOČce, dělá DofE a díky letu Zero-G se stala ambasadorkou České cesty do vesmíru. Ve svém volném čase hraje na saxofon, ráda čte a plave.
Astronomie, fyzika a popularizace vědy – to je svět Lukáše Hrdého. Od vývoje numerických metod pro kvantovou mechaniku po analýzu dat v gama astronomii mění svou vášeň v reálné projekty. Na konferenci Otevřené vědy 2024 získal jeho tým 2. místo za výzkum kvantových systémů. Na hvězdárně odemyká dveře veřejnosti do tajů astronomie a fyziky a na svém YouTube kanálu Kosmické okénko symbolicky otevírá okénko do vesmíru pro každého. Jeho cílem je posouvat hranice poznání a sdílet je s ostatními.
Ondra je studentem SŠTE Olomoucká, který věří, že technologie mají sílu měnit svět k lepšímu. Od raketových soutěží jako Czech Rocket Challenge, přes stavbu RC modelů na stlačený vzduch až po stáž v Irsku nebo mezinárodní projekt zaměřený na Smart cities Portugalsku – všude hledá cesty, jak své nápady proměnit v reálná řešení. Své nadšení pro vědu a techniku se snaží šířit dál jako lektor kroužku Lego robotiky pro děti. Jeho snem je nejen pomoct světu, ale také inspirovat další generaci, aby se nebála tvořit, přemýšlet a měnit svět kolem sebe. Volný čas věnuje karate, které ho učí trpělivosti a vytrvalosti.
Kristýna je studentkou Gymnázia v Plasích a také velkou milovnicí matematiky. Zabývá se především didaktikou matematiky. Již od základní školy se věnuje doučování. Zúčastnila se celostátního kola soutěže ve Středoškolské odborné činnosti, kde se umístila na 11. místě. Svůj zájem o pedagogiku nadále prohlubuje ve svých projektech jako je například podcast ± Škola nebo web pro učitele matematiky ,,matematikamoderne.cz.
Pavel je čerstvým studentem Vysoké školy chemicko-technologické v Praze. Již od střední školy se zajímá o nejrůznější vědecká témata z oblasti biochemie. Na střední škole se zúčastnil chemické a biologické olympiády, aktivit ve spolku Talnet a na svém studijním pobytu v Německu soutěže Jugend forscht. Mimo vědu se věnuje hraní v orchestru a cyklistice.
Štěpánka je vášnivou nadšenkyní do biologie a její přirozený habitat je histologická laboratoř, ve které se uhnízdila v rámci psaní práce SOČ. Od té doby se neustále zabývá myším řezákem a způsoby, jakými je regulován jeho takřka neomezený růst. Protože, kdo by nechtěl cíleně ovlivňovat dělení buněk a předejít tak i fenoménu, který je znám jako rakovina? Nicméně se ale neštítí ani terénní biologie, kterou si zakusila ve švýcarských Alpách na International Wildlife Research Week. Ani popularizace vědy jí není cizí, podílí se na projektech LASAR a CZECHOPES.
Simon je student Gymnázia Brno - Bystrc a jeho hlavní vášní je vesmírný průmysl. Jeho cesta začala Expedicí Mars, pokračovala výhrou mezinárodní soutěže Conrad Challenge a vysláním satelitu do vesmíru. Umístil se v TOP2 v soutěži Středoškolák roku 2024 a Forbes ho zahrnul do 30 pod 30 pro rok 2024.
Eda je studentem Masarykova gymnázia v Plzni. Zajímá se o matematiku, fyziku, astronomii a programování. V roce 2024 se stal nejúspěšnějším autorem práce SOČ v oboru fyzika, což mu zajistilo postup na mezinárodní olympiádu EUCYS. Ve volném čase rád hraje na trubku a věnuje se fotografování.
Michal je brněnský student informatiky, které se volnočasově věnuje v různých oblastech od 12 let. Mezi jeho projekty patří webový portál Burza učebnic a s tím související webová technologie Lemon. Vedle informatiky se věnuje také experimentální elektronické hudbě a vyrábění vlastních nástrojů kolem brněnského kolektivu Bastl Instruments.
Evelína je studentkou 8. ročníku Gymnázia Česká Třebová. Od svých 16 let se věnuje výzkumu v oblasti neurověd. Zúčastnila se několika soutěží, jako jsou SOČ a České hlavičky, a dokonce se jí podařilo vycestovat na letní školu do Oxfordu. Své aktivity v akademickém prostředí vyvažuje dobrovolnickou činností a zajímá se také o divadelní tvorbu.
Matěj je studentem Cyrilometodějského gymnázia v Brně a zkoumá využití kvantových počítačů, jež prezentoval na světovém veletrhu ISEF a získal 2. místo v národním kole EXPO Science AMAVET. Je členem týmu LASAR, který vypustil družici do vesmíru. Absolvoval semestrální studium a stáž ve Vídni a popularizuje vědu – pořádá AstroPi hackathony, Zvaž vědu! Brno a vede vědecký kroužek na škole.
Nik je studentem Gymnázia Olomouc-Hejčín. Jako mladý vědec se zaměřuje na propojení výzkumu s praktickými řešeními pro každodenní život. Vyvinul nástroj pro detekci mozkových nádorů a software pro snižování přehřívání měst. Za své projekty získal ocenění na mezinárodních soutěžích ISEF a EUCYS a díky letu Zero-G se stal ambasadorem České cesty do vesmíru. Kromě vědy se aktivně věnuje roli hokejového rozhodčího a rád tráví čas na kole, kde nachází inspiraci.
Tereza je studentkou oboru BSc Biomedical Sciences na University College London, která má bohaté zkušenosti z výzkumu díky stážím ve Fyziologickém ústavu AV ČR, na Katedře organické chemie PřF UPOL či v centru BIOCEV. Již na střední vystudovala na olomoucké univerzitě buněčnou biologii a prošla řadou soutěží, včetně SOČ a Českých hlaviček. Je také aktivní dobrovolnicí, působí jako vedoucí v programu DofE a zabývá se prevencí syndromu vyhoření v organizaci Nevyhasni. Mimo to se závodně věnuje olympijskému vzpírání.
Boris je studentem Gymnázia Brno--Bystrc, který má zápal do tvorby webových stránek, grafiky, stavebnictví a vesmíru. S týmem LASAR se podílel na vypuštění vlastního satelitu na oběžnou dráhu. Kromě techniky je i vášnivý sportovec --- 10 let závodně plaval a třetím rokem pravidelně posiluje. Rád se také věnuje dobrovolnictví.
Anička uspěla v soutěži ZeroG a zažila skutečný stav beztíže. Věnuje se managementu a financím středoškolského týmu LASAR, jehož je spoluzakladatelkou. Tým uspěl ve světové soutěži Conrad Challenge v NASA v Houstonu. Vyslal do vesmíru vlastní družici, díky které získal i Cenu Učené společnosti ČR. Anička strávila jeden středoškolský rok na gymnáziu v Německu, letos se zařadila mezi TOP25 nejaktivnějších středoškoláků roku a v nadcházejícím studiu by se ráda věnovala letectví. Popularizuje aerospace a soutěže ESA, které i sama absolvuje.
Pavel je studentem Gymnázia Františka Křižíka v Plzni. Zajímá se o vědu, technologie a udržitelnou energetiku. Spolupracoval na vývoji přenosné vodní elektrárny, s níž získal ocenění na vědeckých konferencích JVK a SVK. Pracuje v 3D dílně a zabývá se galvanickým pokovováním 3D tisku. Účastní se chemické olympiády a rád propojuje teorii s praxí. Ve volném čase tvoří, experimentuje a plánuje budoucnost v oblasti výzkumu a chemického inženýrství.
Metoděj je studentem druhého ročníku, který se dva roky po sobě stal vítězem nadnárodního kola Prezentiády. Absolvuje stáž na Ústavu Organické Chemie a Biochemie. Díky letu Zero-G je oficiálním ambasadorem České cesty do vesmíru. Mimo vědu se angažuje ve studentských spolcích jako ProStředoškoláky nebo Student Cyber Games. Spolu s bráchou přednáší na konferencích, akademiích atd.
Filip se už od mala se zajímá o přírodu, zejména o ptáky. Proto začal psát SOČku, ve které se věnuje ptačí bioakustice. Pravidelně se také účastní různých přírodovědných soutěží. V rámci Biologické olympiády se mu podařilo zúčastnit se mezinárodní soutěže EOES. Mezi jeho další záliby patří hra na klavír, focení a orientační běh.
Petr Ivan, absolvent Arcibiskupského gymnázia v Kroměříži, se věnuje programování již od 12 let, kdy začal vytvářet své první projekty v oblasti vývoje her. Postupně se zaměřil na umělou inteligenci, což se promítlo i do projektu ChordSeqAI, v němž vyvíjí modely založené na strojovém učení a uplatňuje je v aplikaci pro hudební skladatele. S touto prací získal 1. místo v celostátní přehlídce Středoškolské odborné činnosti v oboru informatika a následně obdržel Second Award na Taiwan International Science Fair. Kromě informatiky se také věnuje hudbě, zejména hře na klavír.
Hrdý Matfyzák, student oboru fyzika. Nadšení pro přírodní vědy získal díky astronomické olympiádě, dnes je i jedním z jejích organizátorů. Ve volném čase kouká na hvězdy, brouky nebo do mapy, když se při orientačním běhu prodírá křovím.
Tomáš je studentem prvního ročníku na Katedře kybernetiky FAV ZČU. Mezi jeho zájmy patří fyzika, matematika, robotika ale i spousty dalších. Věnuje se také popularizaci vědy a techniky. Miluje koně.
Julie Beritová
Julča je studentkou Gymnázia Evolution (GEVO) v Praze. Odmalička jí zajímalo, jak funguje svět, a netrvalo dlouho, než se dostalo na vesmír. Vesmíru se věnuje, protože v tom vidí smysl. Absolvovala stáž v Global Navigation Satellite System centru a zažila stav beztíže v rámci mise ZeroG. Ve škole vede školní parlament a hraje v muzikále. Účastní se astrokurzu v Planetum, biologických nebo logických olympiád a miluje sport. Ve svém volném čase dělá pravidelně freediving, jezdí na koních, zpívá a hraje na klavír.
Matěj Dittrich
Matěj je studentem čtvrtého ročníku Hořického gymnázia. Nejvíce ho baví fyzika a technika. Dveře do vědy mu otevřela stáž na Fyzikálním ústavu, kde zkoumal data z urychlovače LHC v CERNu. Přes další stáže a soutěže se dostal až k tématu své Středoškolské odborné činnosti (SOČ), v níž se zabýval vyvrácením ploché Země. Ve volném čase se věnuje sportům – především jízdě na divoké vodě – nebo hraje divadlo.
Daniel Pojhan
Dan je studentem oboru Kybernetika a robotika na Fakultě elektrotechnické ČVUT. Již od nástupu na střední se zajímal o informatiku, robotiku a strojové učení, které se nakonec stalo jeho hlavním zaměřením. Během studia na gymnáziu se zúčastnil nespočtu hackathonů a středoškolských soutěží, byl stážistou na Ústavu teorie informace a automatizace AV ČR a v neposlední řadě vyhrál 1. místo v celostátním kole Středoškolské odborné činnosti se svým projektem zabývajícím se zjednodušením tréninku řídících letového provozu pomocí AI. Aktuálně se zaměřuje především na informatiku/kybernetiku v letectví, zejména pak konstruováním dronů nebo vývojem softwaru v oblasti řízení letového provozu.
Michal Forgó
Michal je studentem Střední školy informatiky a finančních služeb v Plzni se zájmem o kvantové algoritmy. V NTC ZČU se v rámci stáže zaměřuje na kvantové strojové učení pro detekci pneumonie. V plzeňském SIT Portu pak pracuje s některými z nejpokročilejších robotů. Vedle odborného zaměření se aktivně věnuje také adrenalinovým a bojovým sportům.
Michal Fišer
Michal je studentem maturitního ročníku na VOŠ a SPŠE v Plzni, obor Technické lyceum. Zajímá se o fyziku a věnuje se soutěžím a projektům v této oblasti. Letos reprezentoval Českou republiku na International Young Physicists' Tournament, kde jeho tým získal bronzovou medaili. Ve volném čase sportuje, hraje v divadle a učí se na klavír.
Daniel Jedlička
Daniel je studentem 3. ročník na VOŠ a SPŠE Plzeň v oboru Technické lyceum. Dlouhodobě se věnuje studiu fyziky, matematiky a různým soutěžím v těchto oborech. Ve volném čase se zajímá o historii, filosofii a hraje na kytaru. V roce 2025 reprezentoval Českou republiku na International Young Physicists' Tournament ve Švédském Lundu, odkud si přivezl bronzovou medaili.
Jakub Kutscherauer
Jakub je bakalářským studentem fyziky na Leipzig University v Německu. Zajímá se především o fyzikální chemii, zejména o elektronovou dynamiku a ultrarychlé procesy v molekulách. Výzkumu se věnoval už na střední škole v rámci vědeckých stáží, letních škol v Česku i v zahraničí a soutěže SOČ, v níž se umístil na 3. místě celostátního kola. Dosud také aktivně působí ve spolku Czech Rocket Society, kde nyní zasedá ve správní radě.
Ondřej Vaněk
Ondřej Vaněk je ještě čerstvým studentem Přírodovědecké fakulty UK. Od základní školy se úspěšně věnuje přírodovědným soutěžím teoretického i prakticky výzkumného charakteru (Biologická olympiáda, Ekologická olympiáda, SOČ, Quarry Life Award a další) a v průběhu gymnaziálního studia prezentoval svou práci v odborných časopisech a na konferencích, včetně mezinárodních. Hlavní motivací k práci pro něj však nadále zůstává fascinace vším živým. Kromě studia členovců (zejména pavoukovců a vybraných skupin hmyzu) se podílí na organizaci a odborném programu několika biologických soustředění pro další studenty se stejným nadšením pro obor – a sám při tom získává další inspiraci.
Karolína Stinglová
Kája je rodačka z Karlovarského kraje, studuje zdravotnické lyceum na SZŠ a VOŠZ Plzeň a má ráda kvalitní divadlo. Jednou by se chtěla uchýlit v oboru medicíny, kde bude šťastná, ať už jako lékařský či nelékařský pracovník. Chtěla by být pacientům záchytným bodem i nadějí toho, že vše bude v pořádku. Anebo, pokud jim už nijak pomoct nepůjde, být alespoň někým, kdo jim zajistí důstojné odcházení. Vědět je super věc a ačkoliv se to tak zprvu zdát nemusí, na akademické půdě se najde nespočet lidí, kteří jsou ochotni již středoškolským studentům chuť k poznání vědy přikrmit. Stačí mít pouze svou vlastní iniciativu, jít si za svým a nevzdávat to, když nastanou těžké časy. Častokrát se mohou podařit skvělé věci, které mohou jednou někomu zachránit život.